Becker-Antriebe en Homee kondigen samenwerking aan

Het nieuwe Becker radiosysteem CentronicPLUS zal binnenkort compatibel zijn met homee
Becker-Antriebe zet haar strategie van openheid consequent voort. Nadat het bedrijf vorig jaar al nieuwe aandrijfseries met geïntegreerde EnOcean en DECT-ULE zend-ontvangers had geïntroduceerd, creëert het nu nog een interface met de toonaangevende radiosystemen in de smart home-sector. Via homee, de modulaire en fabrikantonafhankelijke smart home-centrale, kunnen smart home-componenten van verschillende radiostandaarden zoals Zigbee of Z-Wave voor de gebruiker comfortabel via een centrale app worden bediend.

Het nieuwe CentronicPLUS - afstandsbediening
De nieuwe draadloze generatie CentronicPlus heeft een bijzonder kenmerk: alle geïntegreerde apparaten zijn met elkaar verbonden in een soort netwerk, dat de apparaten volledig onafhankelijk genereren. In vakkringen wordt dit een "zelfherstellend" netwerk genoemd. Hier kent elk apparaat alle andere apparaten die tot het netwerk behoren. Informatie wordt aan elkaar doorgegeven - in tegenstelling tot andere oplossingen waarbij de afzonderlijke apparaten geïsoleerd van elkaar met een centraal punt communiceren. Dit biedt een doorslaggevend voordeel: door de communicatie van de afzonderlijke apparaten met elkaar zoekt het radiocommando zijn eigen weg, waardoor het bereik van het signaal enorm toeneemt.

Focus op voordelen voor de klant
"Natuurlijk brengen wij graag complete oplossingen op de markt voor rolluik- en zonweringsinstallaties. In werkelijkheid hebben veel klanten echter al delen van hun huis slimmer gemaakt. Door de integratie met Homee kunnen klanten profiteren van de voordelen van het CentronicPlus-systeem voor rolluik- en zonweringstoepassingen terwijl ze andere draadloze ecosystemen gebruiken. Homee is hier de ideale oplossing om de verschillende radiowerelden en -toepassingen in het belang van de gebruiker in één app samen te brengen", vat Patrick Happ, Product Manager bij Becker, de voordelen voor klanten samen.

Wat de open draadloze standaarden betreft, bestaan er momenteel al uitbreidings-cubes voor homee : Z-Wave (gebruikt door bv. Abus, Eurotronic, Fibaro), Zigbee (bekend van Philipps Hue, IKEA TRÅDFRI) en EnOcean (gebruikt door Hoppe, Afriso, Eltako). Voor klanten van rolluiken en zonwering is het zeker bijzonder interessant dat er uitbreidingskubussen zijn voor Hörmann BiSecur en het WMS radiosysteem van WAREMA.

Toekomstige levensvatbaarheid door sterke partnerschappen
Ook vanuit het oogpunt van Homee is de samenwerking met Becker een logische stap. Op weg naar een echt Smart Home zal de gebruiker vroeg of laat niet om intelligente rolluik- en zonweringsaandrijvingen heen kunnen. Aangezien deze altijd worden ingebouwd in producten zoals rolluiken, zonneschermen of ritsscreens, zijn hoogwaardige en duurzame producten bijzonder gewild. "Wij zijn verheugd dat wij Becker-Antriebe, een van de toonaangevende fabrikanten van aandrijvingen voor rolluiken en zonwering, als partner hebben kunnen winnen. Al tijdens de ontwikkelingsfase van de Becker CentronicPlus Cube en de bijbehorende verdere ontwikkeling van onze app konden we profiteren van de vakkennis van Becker op het gebied van automatisering van rolluiken en zonwering", aldus Waldemar Wunder, bedrijfsleider van homee GmbH.

"Wij zijn overtuigd van de toekomstige levensvatbaarheid van Homee als systeem en onderneming. Enerzijds hebben de verantwoordelijken en de medewerkers van Homee ons overtuigd door hun dynamische en tegelijk coöperatieve partnerschap. Aan de andere kant heeft Homee naast Becker nog andere sterke partners, die voor een goede marktaandeel van het systeem zullen zorgen", vat Frank Haubach, Sales en Marketing Manager bij Becker, samen. Naast verschillende energieleveranciers zetten ook Europa's toonaangevende full-serviceaanbieder voor zonweringsoplossingen WAREMA en de deur- en poortfabrikant Hörmann zich in voor de distributie van het homee-systeem.